
Rock & Pop aneb smutnej pĹ™ĂbÄ›h :-(
April 10th, 2006KdyĹľ zaÄŤal pĹ™ed rokem po vĂc neĹľ dvouletĂ˝ vynucenĂ˝ pauze (ty pokusy mezi tĂm se nedaj brát vážnÄ›) vycházet znova Rock & Pop, radoval jsem se jak malej – koneÄŤnÄ› budu mĂt zase co ÄŤĂst o muzice, Ĺ™Ăkal jsem si, oprašovaje kompletnĂ kolekci R&P od roku 1996 (staršà kusy bohuĹľel seĹľrala lokálnĂ povodeďż˝? v butovickĂ˝m sklepÄ›). Po roce je mi spĂš smutno.
Upoutávka na obalu jednoho z minulĂ˝ch ÄŤĂsel láká k pĹ™eÄŤtenĂ velkĂ˝ho rozhovoru se Sámerem Issou, ve Volbách ro©ku máme na druhĂ˝m mĂstÄ› Petra Koláře, vĂtÄ›zĂ Chinaski a Aneta Langerová – ÄŤlovÄ›k by Ĺ™ekl, Ĺľe by se ÄŤasopis mohl z Rock&Popu rovnou pĹ™ejmenovat na Show&Biz. Ale to by se ještÄ› dalo pĹ™eĹľĂt, nÄ›kdo to vydávánĂ zaplatit musĂ. Horšà je, Ĺľe se do dĹ™Ăve preciznĂho ÄŤasopisu zaÄŤĂná dostávat chyba za chybou v mnoĹľstvĂ rozhodnÄ› vÄ›tšĂm neĹľ malĂ©m – kdyĹľ dĹ™Ăv nÄ›kde v bulváru udÄ›lali z Alice Coopera holku, vÄ›tšinou si na tom R&P smlsnul nÄ›jakou jĂzlivou poznámkou, teÄŹ se v nÄ›m lze doÄŤĂst o „slavnĂ© zpÄ›vaÄŤce Merle HaggardovĂ©“. JeštÄ› Ĺľe to Haggard nevĂ, jak jsem o nÄ›m tak rĹŻznÄ› ÄŤetl, asi by se ho to dost dotklo. A našlo by se toho mnohem vĂc…
A ke všemu se nová parta redaktorĹŻ vyznaÄŤuje dost divnĂ˝m pĹ™Ăstupem k psanĂ, coĹľ se tĂ˝ká faktĹŻ, stylistiky i tĹ™eba pravopisu. NejslavnÄ›jšà deska Beach Boys se jmenuje Pet Sounds a ne Sound, taky název pĂsnÄ› Be My Bayb by asi nemÄ›l projĂt korekturou – slovo Baby umĂ dnes správnÄ› napsat i prvďż˝?ák. NavĂc to zpĂvaly holky ve skupinÄ› Ronnettes, ne Ronnets. Vše pocházĂ z ÄŤlánku o Philu Spectorovi z aktuálnĂho ÄŤĂsla, v nÄ›mĹľ se ÄŤlovÄ›k mj. dozvĂ, Ĺľe „práce na (beatlovskĂ©m) albu Let It Be znamenala mravenÄŤĂ, Ăşnavnou práci poslouchat a editovat desĂtky hodin prĹŻmÄ›rnĂ© hudby.“ No, historie natáčenĂ tĂ˝hle desky je známá dost a podobnej názor jsem ještÄ› neÄŤetl. Vrcholem ÄŤĂsla je ale ÄŤlánek o Davidu Gilmourovi, autor Peter SládeÄŤek. Dvoustránka nepĹ™inášà nic, co by prĹŻmÄ›rnej posluchaÄŤ Pink Floyd dávno nevÄ›dÄ›l, zato se vyznaÄŤuje skuteÄŤnĂ˝mi perlami stylistiky. Co tĹ™eba tohle: „Závazek, kterĂ˝ na sebe vstupem do kapely pĹ™ebral, však šlo uspokojit jedinÄ› neustálĂ˝m hledánĂm a experimentem. Tak vznikl typickĂ˝ teplĂ˝ kulatĂ˝ zvuk, kterĂ˝ Gilmour dokázal ze svĂ©ho stratocastru vyĹľdĂmat asi jako jedinĂ˝, a plochy zvukĹŻ, kterĂ© mnozĂ dodnes asi nepĹ™ipisujĂ na vrub kytaĹ™e.“ Anebo malĂ© cviÄŤenĂ v logice: „S Wrightem utonulĂ˝m v depresĂch a oficiálnÄ› odejitĂ˝m z kapely po nahrávánĂ The Wall, Masonem bez jakĂ©hokoli hráčskĂ©ho sebevÄ›domĂ (ehmmmm… pozn. RT) a Gilmourem v naprostĂ© názorovĂ© opozici, rozhodl se Waters, Ĺľe všichni z kapely odejdou a Pink Floyd zĹŻstane on sám. David se však nevzdal, a kdyĹľ Waters odešel, ÄŤĂmĹľ kapela fakticky pĹ™estala existovat, pustil se do práce na novĂ© desce.“
Dál uĹľ se mi o tom nechce rozepisovat, ale do přÚtĂho ÄŤĂsla uĹľ tÄ›ch 69 KÄŤ asi nevrazĂm. Ĺ koda. Velká.
