h1

Pozdě, ale přece - Phil Collins Live (24.11.)

December 7th, 2005

Po DylanovÄ› koncertÄ› v HušákovÄ› tichu (pro mimopraĹľskĂ©: Sazka Arena) jsem tvrdil, Ĺľe mÄ› tam dlouho nikdo nedostane. No, a netrvalo to ani tĹ™i tĂ˝dny a byli jsme tam zas, tentokrát s Jarmilou a na Collinsovi. ChtÄ›l jsem o tom napsat hned, ale nÄ›jak mÄ› k tomu nepustila práce, pak jsme byli na vĂ­kend v MnichovÄ›… takĹľe aspoďż˝? se zpoĹľdÄ›nĂ­m.

A asi nepĹ™ekvapĂ­m, kdyĹľ zase zaÄŤnu popisem dobĂ˝vánĂ­ toho kulatĂ˝ho monstra ve VysoÄŤanech. ZaÄŤalo to docela dobĹ™e – u vchodĹŻ zdaleka nebyla taková fronta jako na Dylanovi a kokoti ĹľlutĂ˝ byli vcelku v klidu, jeden dokonce na pĹŻl huby pozdravil. Ale žádnej strach, problĂ©m se dostavil záhy. Na rozdĂ­l od Dylana jsme totiĹľ mÄ›li lĂ­stky ne jen na stánĂ­, ale na stánĂ­ k pĂłdiu. Cenovej rozdĂ­l 250 na jeden (25%). Oba prostory jsou na ploše oddÄ›lenĂ˝ plotem, takĹľe jsem si já vĹŻl myslel, Ĺľe prostÄ› existuje nÄ›jakej samostatnej vchod u pĂłdia a tam vás pustÄ›j na plochu. Houby s octem.

MĂ­sto toho se na plochu leze vchodem, kterej je sice vyhrazenej pouze lidem k pĂłdiu, ale je cca v pĹŻlce normálnĂ­ho pole. Ovšem napĹ™ed vás musej oznaÄŤkovat barevnou páskou na zápÄ›stĂ­. O to se nestaraj ĹľlutĂ˝ kokoti, ale slepice v ÄŤernejch kostĂ˝mkách. NeĹľ po mnÄ› nÄ›jaká feministka hodĂ­ vidlema, dovolĂ­m si obhájit termĂ­n slepice. NuĹľe: jsou ÄŤtyĹ™i, jedna z nich drží v ruce štos pásek a lepĂ­ je lidem na ruce. LidĂ­ jsou mraky, pásky ubejvaj. TĹ™i slepice stojej a zblĂ­zka koukaj, jak pásky docházej. Ve chvĂ­li, kdy dojdou definitivnÄ›, oznámĂ­ hlavnĂ­ slepice udivenÄ› ostatnĂ­m, Ĺľe pásky došly. Krátká porada a jedna z vedlejších slepic ppoommaalluu odcházĂ­ kamsi. Na nasranou poznámku, Ĺľe to je za ty prachy teda fakt chytrej systĂ©m, hlavnĂ­ slepice odtuší, Ĺľe za to pĹ™ece nemĹŻĹľe, to voni. Po delší chvĂ­li se vedlejší slepice vracĂ­ s asi dvaceti páskama, aÄŤkoli ve chvĂ­li, kdy pro nÄ› odcházela, bylo na mĂ­stÄ› minimálnÄ› ÄŤtyĹ™icet ÄŤekajĂ­cĂ­ch. Dál to neznám, protoĹľe jsem pronesl nÄ›co tak štÄ›pnĂ˝ho, Ĺľe jsme dostali pásky prvnĂ­ s poznámkou, aby se pán nezbláznil.

Pokud se vám podaří se nechat opáskovat, pustĂ­ vás ochranka na plochu daleko, daleko od pĂłdia s radou, aĹĄ se podĂ©l mantinelu proboxujete dopĹ™edu. Po asi deseti minutách a mnoha modĹ™inách se povedlo, kokot u ĂşzkĂ˝ho prĹŻchodu v plotu si prohlĂ­dl pásky a procedil nás dĂ­rou za plot. Dál jsme se nedostali, takĹľe za 500 a pakárnu jsme byli asi tak o 2 m blĂ­Ĺľ pĂłdiu neĹľ na Dylanovi :-(. JeštÄ› má nÄ›kdo pocit, Ĺľe v tom baráku panuje normálnĂ­ systĂ©m?

No a pak koneÄŤnÄ› zaÄŤal koncert. PrvnĂ­ pĹ™išel Collins a asi pÄ›t minut hrál sĂłlo na bicĂ­. SĂłlo toho typu, kdy bubenĂ­k nedrží rytmus a jen pĹ™edvádĂ­ rychlĂ˝ ruce a nohy, coĹľ mÄ› moc nebere. Pak pĹ™išel Chester Thompson a udÄ›lal vĂ­cemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂ­p. Zato potom. Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl) a rozjeli to spolu všichni 3. Je jasnĂ˝, Ĺľe kdyĹľ hrajou 3 bubenĂ­ci dohromady, tak ten rytmus prostÄ› drĹľet musej. A tohle teda byla jĂ­zda. Asi 10 minut, Collins drĹľel spodek, Thompson do toho hrál takovĂ˝ protipohyby, ten perkusák nÄ›co jako melodickĂ˝ sĂłla. Nádhera, paráda, dokonalost sama. V tu chvĂ­li to mohlo skonÄŤit a za ty prachy by to snad i stálo.

Pak zaÄŤal normálnĂ­ koncert. Začátek byl dobrej, Something Happened on My Way to Heaven, pak Against All Odds. DvÄ› kytary, basa (basák vypadal jak Brumbál), klávesy, vĂ˝bornĂ˝ dechovĂ˝ kvarteto, šestiÄŤlennej sbor. SkvÄ›lej zvuk a pĹ™iměřenÄ› spektakulárnĂ­ scĂ©na (tu i onde bylo vidÄ›t, Ĺľe PC v mládĂ­ pásal kozy s jistĂ˝m Peterem Gabrielem). BohuĹľel počáteÄŤnĂ­ pecky vystřídala nesmĂ­rnÄ› nudná One More Night a pak to bylo jak na houpaÄŤce – chvĂ­li jĂ­zda, chvĂ­li zĂ­vaÄŤka. Ke svÄ›tlejm mĂ­stĹŻm patĹ™ila In the Air Tonight opÄ›t s Collinsem za bubnama, Dance into the Light, Wear My Hat (znÄ›la jako nÄ›co z desky The Rhythm of the Saints od Simona) závÄ›reÄŤnĂ˝ Sussudio (hodnÄ› zrychlenĂ˝) nebo přídavek Take Me Home. Naopak mÄ› hodnÄ› zklamala uuttaahhaannáá Another Day in Paradise, kterou jinak docela mĹŻĹľu, nebo takovĂ˝ ty rádiovĂ˝ hitovky typu You Can't Hurry Love, totálnÄ› sterilnĂ­. MĂ­sty byla hodnÄ› znát ta zmĂ­nÄ›ná inspirace Gabrielem, ovšem tam, kde z koncertu PG tryskaj emoce aĹľ pĹ™ed halu, byl Collins i se skvÄ›lou kapelou studenej. Nejlepší příklad byla taková tichá sborovka jen s akustikou, jmĂ©no si nepamatuju, ale začátek (vÄŤetnÄ› choreografie) byl ĂşplnÄ› stejnej jako u Gabrielovy Mercy Street z DVD Growing Up Live. AĹľ na to, Ĺľe tohle bylo umÄ›lohmotnĂ˝.

TakĹľe nakonec smíšenĂ˝ pocity. UrÄŤitÄ› nelituju, Ĺľe jsem Collinse vidÄ›l, ale podruhĂ˝ bych na nÄ›j nešel. A o to vĂ­c doufám, Ĺľe se mi ještÄ› aspoďż˝? jednou poštÄ›stĂ­ zajĂ­t na Gabriela, neĹľ se mu souÄŤasná fantastická kapela rozprchne do svÄ›ta…

42 comments to “PozdÄ›, ale pĹ™ece - Phil Collins Live (24.11.)”

  1. Je celkem s udivem, ze si nekdo po vice jak roce fungovani SA, nezjisti, jak to tam chodi.. Je celkem s udivem, ze si nekdo mysli, ze kdyz ma stani pod podium, ze nemusi chodit driv (pokud tedy chce byt v prvni rade).. Pokud jde o system, tak ten je v SA opravdu v tomto spatny, ale! Kdyz dosly pasky, tak prece nikoho pod podium poustet nemohli a tudiz nemohl projit nikdo navic a tudiz i kdyby ty pasky nedosly, tak budete porad stat tam, kde jste stali! Cili bejt vami, prestavam se divit nad neschopnosti lidi v SA a spise se divim nad svoji neschopnosti (nebo spise tedy naivitou)… Kdyz nekam jdu- zjistim si, jak to tam chodi a kdyz chci byt v prvni rade, tak prijdu driv.. To jsou rady nad zlato a snad pro priste vam pomohou byt blize k podiu, nez nyni… Nemluve o tom, ze co se tyce slepic, tak vy krom toho „kohouta“ na hlave, se od nich nijak nelisite..


  2. Jsem spíš rockovÄ› zaloĹľenej, ale tehle koncert mÄ› dostal. KdyĹľ jsem zaÄŤal ÄŤĂ­st, říkal jsem si, ok, nÄ›kdo nemá rád koncerty v Sazce…. (coĹľ pomÄ›rnÄ› chápu, aÄŤkoliv na PC bylo vše v nejlepším pořádku – dokonce jsem si příjemnÄ› pokecal s poĹ™adatelem pĹ™ed koncertem) a já si na nÄ› nemohu prozatĂ­m stěžovat (byl jsem tam na Plantovi, Queenech, Dylanovi a teÄŹ Philovi a pokaĹľdĂ˝ celkem pohoda), ale jak říkám – nemusĂ­ to tak bĂ˝t vĹľdycky.

    VĂ­te, nemám nic proti tomu, kdyĹľ nÄ›kdo preferuje nÄ›jakĂ˝ho frontmana nÄ›jakĂ˝ oblĂ­benĂ˝ kapely… Sám tĂ­mto syndromem trpĂ­m u svĂ˝ch srdeÄŤnĂ­ch PárplĹŻ, ale proboha – snaĹľim se i pĹ™es to bĂ˝t objektivnĂ­. Z Vašeho reportu vyloĹľenÄ› ÄŤiší „gabrielovitost“… Nic proti nĂ­ nemám, ale ve všech momentech Collinsovu show porovnávat s Gabrielem se slovy „Peter to mÄ›l stejnÄ› lepší“…

    V ÄŤlánku je nÄ›kolik fatálnĂ­ch bot, kterĂ© sem hodim a okomentuju: „PrvnĂ­ pĹ™išel Collins a asi pÄ›t minut hrál sĂłlo na bicĂ­. SĂłlo toho typu, kdy bubenĂ­k nedrží rytmus a jen pĹ™edvádĂ­ rychlĂ˝ ruce a nohy, coĹľ mÄ› moc nebere. Pak pĹ™išel Chester Thompson a udÄ›lal vĂ­cemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂ­p. Zato potom. Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl) a rozjeli to spolu všichni 3. Je jasnĂ˝, Ĺľe kdyĹľ hrajou 3 bubenĂ­ci dohromady, tak ten rytmus prostÄ› drĹľet musej.“ To jste snad myslel jako vtip, ne???? Jak mĹŻĹľete napsat, Ĺľe Collins nedrĹľel rytmus???? Jak mĹŻĹľete napsat, Ĺľe Thompson odehrál „vĂ­cemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂ­p“, kdyĹľ sĂłlo kaĹľdĂ©ho z nich bylo koncipováno úúúplnÄ› jinak?????????? PrvnĂ­ bota.

    SkvÄ›lej zvuk a pĹ™iměřenÄ› spektakulárnĂ­ scĂ©na (tu i onde bylo vidÄ›t, Ĺľe PC v mládĂ­ pásal kozy s jistĂ˝m Peterem Gabrielem). Tohle jste si mohl odpustit ne????

    BohuĹľel počáteÄŤnĂ­ pecky vystřídala nesmĂ­rnÄ› nudná One More Night Jste byl asi na jinĂ©m koncertÄ› neĹľ například já…. ProsĂ­m vás, vĹľdyĹĄ tohle byl poslednĂ­ koncert Collinsova poslednĂ­ho turnĂ© a do tĂ˝hle skladby dal právÄ› aĹľ neuvěřitelnÄ› silnej proĹľitek!!!!

    MĂ­sty byla hodnÄ› znát ta zmĂ­nÄ›ná inspirace Gabrielem, ovšem tam, kde z koncertu PG tryskaj emoce aĹľ pĹ™ed halu, byl Collins i se skvÄ›lou kapelou studenej. COĹ˝E???? Vám pĹ™išlo bez emocĂ­, kdyĹľ pĹ™ed přídavkama pĹ™išel a Ĺ™ekl „KoncertnĂ­ šĹ?ĹŻry bĂ˝vajĂ­ ĂşnavnĂ©, ale TOHLE (a ukázal na aplaudujĂ­cĂ­ vyprodanou Sazku, která takhle rozjetej koncert ještÄ› nezaĹľila!) za to stojĂ­!“ Vám pĹ™išlo bez emocĂ­ ono zvĂ˝raznÄ›nĂ­ In The Air Tonight (IMHO nejlepší jejĂ­ ĹľivĂ© podánĂ­, jakĂ© jsem kdy slyšel!) v ÄŤĂˇsti „for the first time, for the LAAAST time we ever met“?????

    Tohle opravdu nemá s objektivnĂ­m reportem spoleÄŤnĂ©ho vĹŻbec nic…. Vim, Ĺľe nÄ›kteří fanoušci Genesis budou vĹľdycky preferovat Gabriela i jako sĂłlistu, ale prostÄ› – tohle je moc!


  3. Michal: KdyĹľ nÄ›kde stojej 4 lidi, rozdávaj pásky a ty oÄŤividnÄ› docházej, tak snad normálnĂ­ho ÄŤlovÄ›ka napadne dojĂ­t pro novou zásobu, neĹľ dojdou zcela. Pokud ne, mám ho za ponÄ›kud pomaleji myslĂ­cĂ­ osobu, chcete-li slepici. Pokud to nechápete, asi uĹľ pro Vás nemohu nic udÄ›lat :-).

    Petr: Ano, s objektivnĂ­m reportem to nemá nic spoleÄŤnĂ©ho. No a? NÄ›kde jsem sliboval nÄ›co podobnĂ©ho? Sorry, ale One More Night mÄ› nesmĂ­rnÄ› nudila, pĹ™ipadala mi jako nÄ›co od Karla ÄŚernocha :-). PovĂ­dánĂ­ pĹ™i koncertech beru s rezervou, vÄŤetnÄ› Ĺ™eÄŤĂ­ o „poslednĂ­m“ turnĂ© – kolik kapel/muzikantĹŻ uĹľ dávno skonÄŤilo a pĹ™itom hrajou vesele dál… Emoce jsou pro mÄ› dĹŻleĹľitĂ˝, kdyĹľ pĹ™icházejĂ­ z hudby, ne ze snahy dojemnÄ› ukecat publikum. A to ĂşvodnĂ­ sĂłlo – inu, hraju na bubny uĹľ asi 20 let a aÄŤkoli nejsem žádnĂ˝ eso, vĂ­m, Ĺľe lze hrát efektnÄ› nebo efektivnÄ› nebo obojĂ­ dohromady a Ĺľe to, co PC pĹ™edvádÄ›l na začátku, patĹ™ilo do 1. kategorie – rychlá práce rukou a nohou, skvÄ›lá technika, ale bez myšlenky a bez rytmu. NaštÄ›stĂ­ to pak i s Thompsonem a tĂ­m tĹ™etĂ­m perkusákem napravili ve skvÄ›lĂ˝ spoleÄŤnĂ˝ skladbÄ›.

    Nejsem vĹŻbec fanoušek Genesis, ale jedno rejpnutĂ­ na závÄ›r si neodpustĂ­m – vidÄ›l jsem Gabriela za poslednĂ­ turnĂ© dvakrát a máte pravdu, všechno to mÄ›l lepší… :-)


  4. Rani: Vzdyt ja nerikam ne (cituji vyse zminene: „Pokud jde o system, tak ten je v SA opravdu v tomto spatny,…“)- jen rikam, ze jste o nic neprisel (krom zdrzeni), cili upozornuji na to, co nenapadlo vas (nebo vam spise nedoslo) pri psani teto „recenze“.. Nicmene s vami musim souhlasit, ze se to s Gabrielem nemohlo srovnavat- Gabriel je spicka a ja doufam (stejne jako vy), ze ho budu moci videt jeste alespon jedinkrat.. Je to opravdu hudebni genius- bez pardonu!


  5. Michal: To je OK! Já beru, Ĺľe Gabriel je špiÄŤka, taky si to myslim, ale prostÄ› Gabriel je Gabriel a Collins je Collins! KaĹľdej dÄ›lá nÄ›co jinĂ˝ho, Peter je spíš k progresrocku, Collins dÄ›lá popĂ­k (ale prvotřídnĂ­!) a tak je to tĹ™eba brát…. Rejpat ve stylu „tohle a tohle mÄ›l Gabriel lepší“ atd. mi pĹ™ipadá zbyteÄŤnĂ˝ a i nefĂ©r, kdyĹľ kaĹľdĂ©mu z nich jde o nÄ›co jinĂ˝ho!


  6. Michal: JasnÄ› :-). Co se SA týče – nejhorší je ten šílenej systĂ©m cezenĂ­ lidĂ­ k pĂłdiu, ten bordel pĹ™i páskovánĂ­ uĹľ je jen taková tĹ™ešniÄŤka (dost kyselá) na dortu.

    Petr: Jo, OK, tohle beru, ale kdyĹľ to srovnánĂ­ se opravdu tolikrát nabĂ­zelo… ty spoleÄŤnĂ˝ koĹ™eny jsou znát a specielnÄ› Collins se k nim, co jsem kde ÄŤetl, docela hlásĂ­.

    Hezkej novej rok všem :-)


  7. Já se omlouvám, ale prostÄ› to říct musĂ­m :-) Autor tĂ©to „recenze“ je absolutnÄ› mimo (kdyĹľ to Ĺ™eknu velmi, ale velmi jemnÄ›). PĹ™ipadá mi to, jako by kopáč ve vesnici DolnĂ­ Lhota mluvil o kontrapunktu a harmonii v dĂ­le Johanna Sebastiana Bacha.

    Jako kdyĹľ nÄ›kdo popíše jednoho z nejlepších perkusistĹŻ na svÄ›tÄ› slovy „Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl)“, tak to, chlapÄŤe, víš o hudbÄ› totálnĂ­ kulovĂ˝, ale hlavnÄ›, Ĺľe budeš pouÄŤovat Collinse, jak drĹľet rytmus :D :D :D :D to mÄ› fakt rozesmálo… Jako skuteÄŤnÄ›, mÄ›ls pravdu, Ĺľe jsi nesliboval objektivnĂ­ report, protoĹľe to s nĂ­m mÄ›lo spoleÄŤnĂ©ho asi jako ÄŤabajka s racionálnĂ­ výživou.


  8. Angel: Co si takhle ten text pořádnÄ› pĹ™eÄŤĂ­st? Kde, prosĂ­mtÄ›, nÄ›koho pouÄŤuju, jak se drží rytmus? ProstÄ› píšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂ­k) v jednom konkrĂ©tnĂ­m sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂ­sto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy. A za tĂ­m si stojĂ­m a těžko s tĂ­m nÄ›co udÄ›láš. BubenĂ­ci to ostatnÄ› dÄ›laj ÄŤasto, namátkou tĹ™eba puprplovskej Paice (The Mule), zeppelinĂ­ Bonham (Moby Dick) apod. Spousta odbornĂ­kĹŻ to šmahem oznaÄŤĂ­ za onanii – zkus si na tohle tĂ©ma pĹ™eÄŤĂ­st tĹ™eba nÄ›co od VlÄŤka nebo Klusáka, namátkou. Pokud chceš vÄ›dÄ›t, co vĂ­m o hudbÄ›, pĹ™ijÄŹ tĹ™eba nÄ›kdy na náš koncert, pokecáme, moĹľná budeš pĹ™ekvapenej :-). Jak se jmenuje ten perkusák fakt nevĂ­m, rád se nechám informovat (jasnÄ›, mĹŻĹľu se podĂ­vat po netu, tĹ™eba to udÄ›lám), jinak souhlasĂ­m, Ĺľe byl vĂ˝bornej. A znova opakuju, žádnĂ˝ „objektivnĂ­ informace“ tu nikdo nenajde – to by tu byl seznam skladeb, ÄŤlenovĂ© kapely, návštÄ›vnost a šmytec. Všechno ostatnĂ­ je subjektivnĂ­ dojem. A ÄŤabajku mám rozhodnÄ› radši neĹľ racionálnĂ­ výživu :-). PĹ™eju hezkej novej rok a mĂ­ďż˝? chuti urážet.


  9. Rani: jako já nevĂ­m, Ty asi Ĺľiješ uplnÄ› na jinĂ© planetÄ›. Nejdřív Ĺ™ekneš, Ĺľe Collins nedrĹľel rytmus, coĹľ samozĹ™ejmÄ› tak nenĂ­, Phil Collins drĹľel rytmus velmi dobĹ™e, jenom si s tĂ­m rytmem hrál, mÄ›nil takty, byly tam snad všechny rytmickĂ© ozbody, kvintoly, velkĂ˝ a malĂ˝ trioly, sextoly, dĹŻrazy na jinou neĹľ těžkou dobu, lichĂ˝ takty, jejich kombinace, zmÄ›ny metra, tempa, všechno tam bylo. TakĹľe je mi lĂ­to, ale je to pouze tak, Ĺľe Ty tyhle vÄ›ci neslyšíš ;-) NehledÄ› na to, Ĺľe kdyby Phil Collins nepĹ™edvádÄ›l rychlĂ© ruce a nohy, tak bys zase napsal, Ĺľe nic nepĹ™edvedl apod. Nejhorší totiĹľ je zavděčit se blbci, kterej tam jde uĹľ s tĂ­m, Ĺľe Collinse nemá rád, a kdyby se tam tĹ™eba postavil na hlavu, taxe Ti nezavděčí. A příštÄ› neĹľ nÄ›koho zaÄŤneš obviĹ?ovat s uráženĂ­, taxe zamysli nad sebou, protoĹľe moje urážlivá reakce je pouze dĹŻsledkĂ©m TvĂ© urážlivĂ© „reportáže“. A jinak pĹ™eju v novĂ˝m roce hodnÄ› štÄ›stĂ­ a mimo to vĂ­ce hudebnĂ­ho vzdÄ›lánĂ­ a pĹ™ehledu :)

    PS: ten perkusista se jmenuje Louis Conte. Zkus si o nÄ›m nÄ›co nÄ›kde pĹ™eÄŤĂ­st.

    a druhĂ© a poslednĂ­ PS: cituji: „Spousta odbornĂ­kĹŻ to šmahem oznaÄŤĂ­ za onanii – zkus si na tohle tĂ©ma pĹ™eÄŤĂ­st tĹ™eba nÄ›co od VlÄŤka“ – Tak teÄŹ nevĂ­m, jestli máš na mysli nÄ›jakĂ˝ho toho odbornĂ­ka, nebo VlÄŤka…


  10. Rani: Ehm ehm…. Tady si nÄ›kdo hodnÄ› ostĹ™e nabÄ›hl…. „ProstÄ› píšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂ­k) v jednom konkrĂ©tnĂ­m sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂ­sto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy. A za tĂ­m si stojĂ­m a těžko s tĂ­m nÄ›co udÄ›láš. BubenĂ­ci to ostatnÄ› dÄ›laj ÄŤasto, namátkou tĹ™eba puprplovskej Paice (The Mule), zeppelinĂ­ Bonham (Moby Dick) apod.“ PromiĹ?te, ale…. drĹľenĂ­ rytmu je pro bubenĂ­ka snad samozĹ™ejmĂ© (teda, jedinou opravdu slovutnou vĂ˝jimkou, která neumĂ­ drĹľet rytmus je Bill Ward), ne? Nechápu tudĂ­Ĺľ, o co vám vĹŻbec jde… Zrovna ty příklady, kterĂ© jste uvedl vy (Moby Dick a ještÄ› vĂ­ce The Mule) jsou vyloĹľenÄ› POSTAVENÉ na tom, co právÄ› v Praze pĹ™edvedl Collins!!! ĂšPLNÄš pĹ™esnÄ› na tom samĂ©m! Abych vám to vysvÄ›tlil ještÄ› lĂ­p – jak v Mule, tak v tom sĂłle co pĹ™edvedl Collins v Praze to o rytmu bylo, ale OKRAJOVÄš…. A proÄŤ? ProtoĹľe pro Collinse i pro Paiceyho (tĂ­m spíš pro Bonza ÄŤi Powella) je SAMOZĹ?EJMÉ umÄ›t pracovat s drĹľenĂ­m a zmÄ›nami rytmu a pĹ™ipadá jim „zpáteÄŤnickĂ©“ to pĹ™edvádÄ›t jako hlavnĂ­ náplĹ? sĂłla. To, Ĺľe jste to vy (jako vedlejší náplĹ? sĂłla – tzn. v onĂ© části, kdy hrál Collins JENOM s Chesterem) nepostĹ™ehl ovšem nenĂ­ Phillova chyba…. Mimochodem – veškerĂ© ty bubenickĂ© duety Phila a Chestera byly o rytmickĂ˝ch vyhrávkách… PromiĹ?te.


  11. Angel, Petr: UzavĹ™el bych to – nÄ›kdo má prostÄ› rád bubenickou exhibici (Paice, Bonham, to prvnĂ­ Collinsovo sĂłlo – já tomu neříkám onanie, mnozĂ­ jinĂ­ ano), já zase radši, kdyĹľ bubenĂ­k hraje účelnÄ› a do kapely. A klidnÄ› pĹ™i tom mĹŻĹľe pĹ™edvádÄ›t techniku – pokud vám nÄ›co říká tĹ™eba jmĂ©no Manu KatchĂ©, vĂ­te, o ÄŤem mluvĂ­m. Všechny ty rytmickĂ˝ fĂ­gle, o kterejch angeli píšeš, slyším, jen mÄ› prostÄ› tolik neberou, povaĹľuju je za samoúčelnĂ˝, to je všechno. Pokud jsem pro tebe „blbec, kterej tam jde uĹľ s tĂ­m, Ĺľe Collinse nemá rád,“ tak jen potvrzuješ, Ĺľe jsi tu „reportáž“ neÄŤet, jinak by ti těžko ušlo, Ĺľe jsem vĂ­c chválil, neĹľ hanÄ›l. Za Conta dĂ­ky, nÄ›co si o nÄ›m najdu. A co se VlÄŤka týče – nevĂ­m, kolik je ti let a kolik ti bylo, kdyĹľ VlÄŤek (tehdy se mu říkalo Zub) v 70. a 80. letech psal o hnutĂ­ Rock in Opposition, o novĂ˝ vlnÄ› atd., moĹľná jsi to neÄŤetl, ale ujišťuju tÄ›, Ĺľe u nás moc lepších odbornĂ­kĹŻ nenĂ­. Ĺ˝e se teÄŹ vÄ›nuje shitu na rádiu Hey apod., to je jinej příbÄ›h – souhlasĂ­m, Ĺľe docela smutnej.


  12. Tehle poslednĂ­ názor snad ani nepotĹ™ebuje komentář. Ona část: „já zase radši, kdyĹľ bubenĂ­k hraje účelnÄ› a do kapely“ myslĂ­m bohatÄ› staÄŤĂ­…. MnÄ› se tĂ©měř zdá, jako byste si neuvÄ›domil to, Ĺľe Collins sám sebe povaĹľuje hlavnÄ› za bubenĂ­ka a rovněž nepochopil účel onÄ›ch 2 sĂłl, kterĂ© v playlistu byly – mÄ›ly bÄ›hem pomÄ›rnÄ› krátkĂ© doby ukázat, Ĺľe Collins je opravdu pĹ™edevším bubenĂ­k a to nedokážete jen tĂ­m, Ĺľe budete pĹ™edvádÄ›t POUZE rytmickĂ© vyhrávky (kterĂ˝ch bylo rovněž dost!).

    Ĺ?eknu vám jinĂ˝ příklad, tĹ™eba vám to jmĂ©no nÄ›co Ĺ™ekne. Ronnie Tutt…. Byl povaĹľován za nejlepšího nájemnĂ©ho bubenĂ­ka na svÄ›tÄ› (v 70. a 80. letech)… Bubnoval v doprovodnĂ© kapele nejslavnÄ›jší hudebnĂ­ osobnosti 2. pol. 20. stoletĂ­ (v dobÄ› 69 – 77), zĂ­skal si ohromujĂ­cĂ­ povÄ›st dĂ­ky pĹ™esnĂ©, účelnĂ© hĹ™e a i bÄ›hem relativnÄ› krátkĂ˝ch koncertĹŻ tĂ© nejvÄ›tší megastar (zhruba hodinu a ÄŤtvrt trvajĂ­cĂ­ch!) pĹ™esto dostával prostor k tomu, pĹ™edvĂ©st i NÄšCO vĂ­c…. Nejen onu „klasickou kapelnĂ­ hru“…. A to samĂ© bylo nynĂ­ na Collinsovi – co nejlĂ©pe využít onen ÄŤas, kterej v setu pro bubenická extempore mÄ›l a to se mu povedlo vĂ˝teÄŤnÄ›.


  13. Petr: KdyĹľ mÄ› pořád pĹ™ijde, Ĺľe berete muziku jako sport – kdo výš, rychleji apod. JasnÄ›, k hardrocku 70. let to patĹ™ilo, ty nekoneÄŤnĂ˝ sĂłla – kytarovĂ˝, bubnovĂ˝, klávesovĂ˝, jakĂ˝koli. JenĹľe mÄ› to nebavĂ­, nepovaĹľuju to za dĹŻkaz umÄ›nĂ­, za (vašimi slovy) NÄšCO vĂ­c. Lze to pochopit?


  14. No, jako sport to neberu. Ostatně, to že je mým srdečním kytaristou Eric Clapton hovoří za vše. :)))

    Tady jde trošku o nÄ›co jinĂ©ho. Vy jste napsal, Ĺľe v sĂłle nebyly rytmickĂ© vyhrávky, coĹľ vám tu uĹľ nÄ›kdo vyvrátil a vy jste pĹ™itakal se slovy „mÄ› tohle ale nebere“. :) Já vám pouze chci říct, Ĺľe od doby kdy za bicĂ­ usedl Ginger Baker a dal dohromady s Ericem a Jackem Cream, tak od tĂ© doby se bicĂ­ posunuli v celĂ©m hudebnĂ­m spektru na ĂşroveĹ? kytary, zpÄ›vu atd…. UĹľ nejsou pouze doprovodnĂ˝m nástrojem, jako v padesátĂ˝ch letech. A o tom to celĂ© je. ;)


  15. TeÄŹ uĹľ se ale opravdu zbyteÄŤnÄ› hádáme o slovĂ­ÄŤka. Nenapsal jsem, Ĺľe by v tom sĂłle nebyly rytmickĂ© vyhrávky, ale Ĺľe v nÄ›m PC nedrĹľel rytmus, resp. mÄ›nil ho podle toho, jak se mu to zrovna pĹ™i exhibici hodilo – pĹ™esnÄ› jako to dÄ›lal ten Bonzo, Paice a další. A to mÄ› prostÄ› nebere. A máte naprostou pravdu, od 50. let se bicĂ­ hodnÄ› posunuly. A stejnÄ› tak se posunuly i od hardrockovĂ˝ho pojetĂ­ vzoru 1975, dĂ­kybohu. MÄ› prostÄ› vĂ­c neĹľ Paice nebo Powell bavĂ­ ten Manu KatchĂ©, Omar HakĂ­m, Ged Lynch, Jack Irons… nebo tĹ™eba ten Louis Conte, byl fakt vĂ˝bornej. Neexhibujou, zato šlapou jak hodinky…


  16. Hmmm…. Chcete tĂ­m říct, Ĺľe Paice, Bonzo, Collins, Powell atd. nešlapou jak hodinky? ;) ;) ;)


  17. Jistě šlapou, když hrajou do kapely. Jejich exhibice mě ale nuděj.


  18. TeÄŹ budu hodnÄ› hnusnej, kdyĹľ Ĺ™eknu – to je ale váš problĂ©m, ne jejich…. :)


  19. Proč hnusnej? Vždyť jo, a stejně tak je moje právo napsat, že mě taková exhibice nebere a dávám přednost něčemu jinýmu. Nějak nechápu, proč mě kvůli tomu musí někdo označovat za blbce (ne vy, jasně). :-)


  20. Rani: tak to se na mÄ› nezlob, ale proÄŤ tam proboha chodíš, kdyĹľ TÄ› to nudĂ­? :D :D Jenom abys pak mohl napsat na internet, Ĺľe seš velkej kluk, protoĹľe Tebe tohle nevzrušuje? :D Super, takĹľe já pĹŻjdu tĹ™eba na balet a pak o tom na netu napíšu, jak to bylo nudnĂ˝. A budu velkej king. Skoro jako Ty :-)

    Druhá vÄ›c: chceš, aby bubenĂ­k hrál účelnÄ› do kapely. Zdálo se Ti, Ĺľe kdyĹľ hraje Collins s kapelou, Ĺľe nehraje do nĂ­? A i kdyby stokrát ne, ON je tou hlavnĂ­ postavou. A kdyĹľ hraje solo, tak jak má proboha hrát do kapely? :D :D :D To uĹľ bys na nÄ›j moc přísnej, nemyslíš? ;)

    Za tĹ™etĂ­: povaĹľuješ rytmickĂ© ozdoby a jinĂ© záleĹľitosti za účelovĂ©… Sakra ale o tom pĹ™ece bubenickĂ˝ sĂłlo JE! A znovu opakuju, jestli TÄ› to nebavĂ­, tak na to nechoÄŹ…


  21. Angel: Tak znova. VÄ›tší část koncertu mÄ› bavila, ta menší nudila. Docela poctivÄ› jsem vyjmenoval pĂ­sniÄŤky z obou kategoriĂ­. Do tĂ˝ druhĂ˝ patĹ™ilo pár pĂ­sniÄŤek a to Collinsovo sĂłlo, bez kterĂ˝ho by se mi koncert lĂ­bil vĂ­c. OpÄ›t mám pocit, Ĺľe jsi z tĂ˝ mĂ˝ reportáže ÄŤetl asi tak pÄ›t vÄ›t. ZaÄŤĂ­ná mÄ› to pomalu unavovat. To je snad normálnĂ­, Ĺľe se ÄŤlovÄ›ku nÄ›co lĂ­bĂ­ a nÄ›co ne. Tebe bavÄ›j dvouhodinovĂ˝ koncerty buÄŹ stoprocentnÄ› nebo vĹŻbec?


  22. Já se nebránĂ­m tomu, kdyĹľ nÄ›kdo napíše svĹŻj názor, Ĺľe ho to nebere… Ok, napsal jste to, fajn. Ale prosĂ­m vás, nemusĂ­te tu pĹ™edvádÄ›t taneÄŤky kolem toho sĂłla ve stylu „vadilo mi, Ĺľe tam nebyly vyhrávky v rytmech“, angel vám to vyvrátĂ­, vy to pĹ™iznáte (!!!) a pak se pokoušíte udÄ›lat si novĂ© alibi prohlášenĂ­m „bylo to moc onanistickĂ©“ jenom aby „obhájil“ prohlášenĂ­.

    Ono to, Ĺľe jste napsal: „PrvnĂ­ pĹ™išel Collins, 5 minut hrál sĂłlo na bicĂ­. Pak pĹ™išel Chester a zahrál vlastnÄ› to samĂ© co Phil, ale lĂ­p“…. To je fakt akorát kritika za kaĹľdou cenu…

    Mohl byste mi prosĂ­m vysvÄ›tlit co myslĂ­te tĂ­m „hranĂ­m do kapely“???? 99,999% kapel se pĹ™ece rytmicky řídĂ­ podle bubenĂ­ka (znám dvÄ› vĂ˝jimky – Black Sabbath a Rolling Stones)! Co jste tĂ­m myslel???? Hrát pro kapelu? Co to je hrát pro kapelu??????


  23. Napsal jsem o tom sĂłle dvÄ› vÄ›ty. Od tĂ˝ doby neustále, jak ohraná deska, opakuju totéž – byla to samoúčelná exhibice, ve kterĂ˝ jsou technickĂ˝ finesy dĹŻleĹľitÄ›jší neĹľ rytmus, a to já nemusĂ­m. Angel mi nic nevyvrátil a já nic nepĹ™iznal, nevĂ­m o ÄŤem mluvĂ­te. Pokud si moje slova otoÄŤĂ­te naruby a podsouváte mi vÄ›ty, kterĂ˝ jsem nikdy nevypustil z klávesnice, nenĂ­ to mĹŻj problĂ©m. ŽádnĂ˝ taneÄŤky nepĹ™edvádĂ­m a pĹ™estává mÄ› bavit neustále odepisovat lidem, kterĂ˝ zjevnÄ› nejsou schopnĂ˝ pĹ™ekousnout jinej názor, neĹľ maj sami.

    Hrát do kapely znamená neexhibovat. DoporuÄŤuju poslech tĹ™eba Police nebo Talking Heads nebo Värtinää, namátkou. A Ĺľe to jsou muzikanti.


  24. Jsem rád za tento názor. DĂ­ky nÄ›mu uĹľ skuteÄŤnÄ› ani v nejmenším necĂ­tĂ­m potĹ™ebu omlouvat se nÄ›komu, Ĺľe jsem ho nazval blbcem… Spíš naopak.


  25. No jistÄ›, ÄŤlovÄ›k s odlišnĂ˝m názorem je pĹ™ece blbec, co jinĂ˝ho. Hele, nechme toho. ZaloĹľ si svĹŻj blog a piš si tam co chceš, já v tom budu pokraÄŤovat tady.


  26. Rani: A já vám opÄ›t říkám, Ĺľe bicĂ­ jiĹľ cca 40 let nejsou doprovodnĂ˝m nástrojem…..

    Váš postoj k bubenickĂ˝m sĂłlum (nenĂ­ to nic osobnĂ­ho!) je velmi „zpáteÄŤnickĂ˝“… JistÄ› – nemá na nich bĂ˝t stavÄ›n koncert, ale prostÄ› – mohl byste to za chvĂ­li vyhnat do absurdna: „kytara má hrát s kapelou“, „baskytarista má hrát s kapelou“, „klávesista má hrát s kapelou“ atd…. Sám jistÄ› vidĂ­te, Ĺľe tehle přístup je ponÄ›kud „nesmyslnĂ˝“….


  27. Mohl bych… Nazvu ho tĹ™eba „kterak kopáč píše objektivnĂ­ reportáže“


  28. Petr: ZpáteÄŤnickĂ˝? No nevĂ­m… bubenickĂ˝ sĂłla jsou typickĂ˝ pro 70. lĂ©ta, zhruba od novĂ˝ vlny dál se s nima imho ÄŤlovÄ›k moc nesetká… :-)

    Angel:… a jeden hulvát neschopnej unĂ˝st jinej názor se mu do nich montuje… :-) :-)


  29. Ano, ano, ale to, Ĺľe nová vlna v ÄŤele s punkem je povaĹľována za nejvÄ›tší Ăşpadek v instrumentálnĂ­ch kvalitách muzikantĹŻ….. to jste jaksi „zapomnÄ›l“ napsat. :)))) Mluvim samozĹ™ejmÄ› o takovĂ©m tom „stĹ™ednĂ­m proudu“ a tÄ›m nejmĂłdnÄ›jším stylĹŻm, jinak u takovĂ˝ch Dream Theatre jistÄ› nenĂ­ problĂ©m na koncertÄ› vidÄ›t Portnoye sĂłlovat…..

    Tady nejde o to, Ĺľe máte jinĂ˝ názor, tady jde o to, jak ho prezentujete! :))))


  30. Ăšpadek? Talking Heads? Police? To snad ne… :-) A pozdÄ›ji, Ĺ™eknÄ›me po r. 1990? Dream Theater moc neznám, sorry, ale u takovĂ˝ Nirvany nebo RHCP nebo Pearl Jam nebo RATM se na bicĂ­ taky nikdy moc neexhibovalo…


  31. :D :D :D :D Tak to je moc :D :D :D Tady se člověk pobaví :D


  32. DobrĂ˝ vtip…. Zkuste se nechat zamÄ›stnat tĹ™eba jako pouliÄŤnĂ­ baviÄŤ. TeÄŹ přísahám, pobavil jste mÄ› vĂ­c, neĹľ celĂ© trapnĂ© Silvestry na všech našich televiznĂ­ch stanicĂ­ch dohromady….. :))))


  33. A mohl bych vÄ›dÄ›t ÄŤĂ­m?


  34. Zkuste na to pĹ™ijĂ­t sám…. :) NapovĂ­m – souvisĂ­ to s Nirvanou a Red Hot Chilli Peppers. :)))

    Jenom k tomu rozporu: Vaše citace 1: „ProstÄ› píšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂ­k) v jednom konkrĂ©tnĂ­m sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂ­sto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy.“

    Angel: Phil Collins drĹľel rytmus velmi dobĹ™e, jenom si s tĂ­m rytmem hrál, mÄ›nil takty, byly tam snad všechny rytmickĂ© ozbody, kvintoly, velkĂ˝ a malĂ˝ trioly, sextoly, dĹŻrazy na jinou neĹľ těžkou dobu, lichĂ˝ takty, jejich kombinace, zmÄ›ny metra, tempa, všechno tam bylo.

    Vaše citace 2: „Všechny ty rytmickĂ˝ fĂ­gle, o kterejch angeli píšeš, slyším, jen mÄ› prostÄ› tolik neberou, povaĹľuju je za samoúčelnĂ˝, to je všechno.“

    Tak se rozmyslete – byly tam rytmickĂ˝ fĂ­gle, nebo nebyly????? :)))


  35. JeĹľišmarjá, znova. Hrát trioly a sextoly pokaĹľdĂ˝ jinak nerovná se drĹľet rytmus. Collins pĹ™edvádÄ›l technickĂ˝ triky, ale rytmus pĹ™itom nedrĹľel. Hrál jste nÄ›kdy na bicĂ­? říct to, co teÄŹ vy, profesoru Kieslichovi blahĂ˝ pamÄ›ti z lidušky na Peteráku, tak ÄŤlovÄ›ka Ĺľene aĹľ k VltavÄ›. :-)

    ad Nirvana + RHCP: on Grohl nebo Smith nebo Irons nÄ›kdy hráli sĂłla, myšleno sĂłla toho BonhamovskĂ˝ho typu? NevĂ­m o tom, pokud ano, klidnÄ› mÄ› poinformujte…

    Jinak mĹŻĹľem klidnÄ› pokraÄŤovat v debatÄ› dál, ale bojĂ­m se, Ĺľe kolem toho sĂłla uĹľ bylo fakt Ĺ™eÄŤeno vše. MnÄ› se nelĂ­bilo, vám jo, nechme to tak. V pĹŻvodnĂ­m textu o tom byly 2 vÄ›ty, takovejhle rozbor si nezaslouĹľej :-).


  36. Rani: vase nazory jsou mi ukradene, protoze kazdy clovek ma v podstate nejaky nazor a pokud se tedy bavime o pocitech, neda se dle zadneho klice soudit opak kterehosi citeni- jen vam doporucim jit na koncert Britney Spears, protoze tam se zarucene zadnych onanii nedockate- mozna si sam zaonanujete na jejim xichtikem.. Preci jen- je to spicka „nove vlny“.. Vite co- rekl bych to asi tak: „kdo umi- umi, kdo neumi- sedi a cumi“ :o)) PS: Byl jste na Kornech? Vite jakou hudbu hraji a jak dlouho ji hraji? :)


  37. Michal: MnÄ› ty vaše taky… já ale za jeho názory nikomu nenadávám do blbcĹŻ :-) Britney S. neposlouchám, Korny taky moc ne.


  38. LOOOOOOOOOOOO­OOOOOOL! :) Tak teÄŹ jste napsal to, v co jsem ani nedoufal.

    No dobĹ™e, pokud si myslĂ­te, Ĺľe vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ­ je tupĂ© drĹľenĂ­ rytmu, no – akorát jsem si udÄ›lal obrázek. Vám asi nejlĂ©pe vyhovuje tuc tuc tuc techno style, Ĺľe?????? :) Tam je drĹľenĂ­ rytmu opravdu „mistrovskĂ©“, ale asi vám teÄŹ Ĺ™eknu šokujĂ­cĂ­ informaci – bubenĂ­ci obvykle v tomto stylu nevystupujĂ­, ponÄ›vadĹľ tuc tuc rytmus umĂ­ drĹľet ĂşplnÄ› kaĹľdej….. :D :D :D :D A další šokujĂ­cĂ­ informace – Collins technostyle nehraje, proto v jeho skladbách a jeho sĂłle byly ony „vám nic neříkajĂ­cĂ­“ rytmickĂ© zmÄ›ny… :D :D :D :D

    K tÄ›m RHCP a NirvanÄ› – nepochopil jste to, nešlo tu o to, Ĺľe nehrajĂ­ bubenická sĂłla (coĹľ je fakt), ale o to PROÄŚ je nehrajĂ­…... :D :D :D (jenom takovĂ© rekomande – poslechnÄ›te si nÄ›kdy Soulfully Live in City Of Angels od Hughese, kde hraje právÄ› Chad Smith – jistÄ› nepĹ™eslechnete do uší bijĂ­cĂ­ hrubky, kterĂ© tam Chad nasázel, kdyĹľ si vylámal zuby na PaiceyhovĂ˝ch „traktorovĂ˝ch breacĂ­ch“….) UĹľ chápete, co myslĂ­m? :)))


  39. Ne, vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ­ pro mÄ› opravdu nenĂ­ tupĂ© drĹľenĂ­ rytmu. NevĂ­m, kde jste to vyÄŤetl. Dokonce jsem uĹľ i psal, co pro mÄ› vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ­ je – tĹ™eba to, jak hraje Manu KatchĂ© nebo Stewart Copeland. Nebo Ged Lynch nebo Omar HakĂ­m. JinĂ˝mi slovy nikoli tupĂ©, ale sakra promakanĂ© drĹľenĂ­ rytmu bez exhibicĂ­.

    VĂ­te, dost špatnÄ› se diskutuje s nÄ›kĂ˝m, kdo mi podsouvá naprostĂ© nesmysly, jako tĹ™eba to s tĂ­m „tupĂ˝m drĹľenĂ­m rytmu“. Opakuji – klidnÄ› mĹŻĹľem v debatÄ› pokraÄŤovat, ale to znamená mj. ÄŤĂ­st, co ten druhej píše a tĹ™eba o tom i trochu pĹ™emýšlet. Pokud to nezvládnete, bude asi lepší vÄ›novat se něčemu uĹľiteÄŤnÄ›jšímu.


  40. Ok. Tak dobĹ™e – sloĹľitĂ© drĹľenĂ­ rytmu – poslechnÄ›te si legendárnĂ­ párplovinu Rat Bat Blue – tohle myslĂ­te? Pak ok, ale pak jste nepochopil jinou vÄ›c – účel tohohle sĂłla. :)

    O drĹľenĂ­ rytmu bylo „druhĂ©“ sĂłlo (to, pĹ™ed závÄ›reÄŤnou Take Me Home), ono sĂłlo na začátku bylo spíš takovou „drum clinic“, Ĺľe jste jĂ­ „nepochopil“ je ale opÄ›t váš problĂ©m…. :) Ono bubenickĂ© sĂłlo v rámci skladby (aĹĄ uĹľ je to The Mule, ÄŤi Speed King u Deep Purple, nebo Moby Dick u Led Zeppelin) je koncipováno ve stylu „pĹ™edvĂ©st rychlĂ© ruce, rychlĂ© nohy a ZĂ?ROVEŇ drĹľet rytmus skladby“, jenĹľe tady nebylo „jakĂ˝“ rytmus drĹľet. :)))


  41. VĂ­cemĂ©nÄ› souhlasĂ­m. Take Me Home jsem chválil. Od Paice mám asi nejradši klasiku Fireball. Jen proti jednomu se ohradĂ­m: „nebĂ˝t nadšen“ neznamená „nepochopit“.


  42. Mne se teda koncert hodnÄ› lĂ­bil…akorát to publikum bylo takovĂ© nudnĂ©…..Philda se snaĹľil