
Pozdě, ale přece - Phil Collins Live (24.11.)
December 7th, 2005Po DylanovÄ› koncertÄ› v HušákovÄ› tichu (pro mimopraĹľskĂ©: Sazka Arena) jsem tvrdil, Ĺľe mÄ› tam dlouho nikdo nedostane. No, a netrvalo to ani tĹ™i tĂ˝dny a byli jsme tam zas, tentokrát s Jarmilou a na Collinsovi. ChtÄ›l jsem o tom napsat hned, ale nÄ›jak mÄ› k tomu nepustila práce, pak jsme byli na vĂkend v MnichovÄ›… takĹľe aspoďż˝? se zpoĹľdÄ›nĂm.
A asi nepĹ™ekvapĂm, kdyĹľ zase zaÄŤnu popisem dobĂ˝vánĂ toho kulatĂ˝ho monstra ve VysoÄŤanech. ZaÄŤalo to docela dobĹ™e – u vchodĹŻ zdaleka nebyla taková fronta jako na Dylanovi a kokoti ĹľlutĂ˝ byli vcelku v klidu, jeden dokonce na pĹŻl huby pozdravil. Ale žádnej strach, problĂ©m se dostavil záhy. Na rozdĂl od Dylana jsme totiĹľ mÄ›li lĂstky ne jen na stánĂ, ale na stánĂ k pĂłdiu. Cenovej rozdĂl 250 na jeden (25%). Oba prostory jsou na ploše oddÄ›lenĂ˝ plotem, takĹľe jsem si já vĹŻl myslel, Ĺľe prostÄ› existuje nÄ›jakej samostatnej vchod u pĂłdia a tam vás pustÄ›j na plochu. Houby s octem.
MĂsto toho se na plochu leze vchodem, kterej je sice vyhrazenej pouze lidem k pĂłdiu, ale je cca v pĹŻlce normálnĂho pole. Ovšem napĹ™ed vás musej oznaÄŤkovat barevnou páskou na zápÄ›stĂ. O to se nestaraj ĹľlutĂ˝ kokoti, ale slepice v ÄŤernejch kostĂ˝mkách. NeĹľ po mnÄ› nÄ›jaká feministka hodĂ vidlema, dovolĂm si obhájit termĂn slepice. NuĹľe: jsou ÄŤtyĹ™i, jedna z nich držà v ruce štos pásek a lepĂ je lidem na ruce. LidĂ jsou mraky, pásky ubejvaj. TĹ™i slepice stojej a zblĂzka koukaj, jak pásky docházej. Ve chvĂli, kdy dojdou definitivnÄ›, oznámĂ hlavnĂ slepice udivenÄ› ostatnĂm, Ĺľe pásky došly. Krátká porada a jedna z vedlejšĂch slepic ppoommaalluu odcházĂ kamsi. Na nasranou poznámku, Ĺľe to je za ty prachy teda fakt chytrej systĂ©m, hlavnĂ slepice odtušĂ, Ĺľe za to pĹ™ece nemĹŻĹľe, to voni. Po delšà chvĂli se vedlejšà slepice vracĂ s asi dvaceti páskama, aÄŤkoli ve chvĂli, kdy pro nÄ› odcházela, bylo na mĂstÄ› minimálnÄ› ÄŤtyĹ™icet ÄŤekajĂcĂch. Dál to neznám, protoĹľe jsem pronesl nÄ›co tak štÄ›pnĂ˝ho, Ĺľe jsme dostali pásky prvnĂ s poznámkou, aby se pán nezbláznil.
Pokud se vám podařà se nechat opáskovat, pustà vás
ochranka na plochu daleko, daleko od pódia s radou, ať se podél
mantinelu proboxujete dopředu. Po asi deseti minutách a mnoha
modřinách se povedlo, kokot u úzkýho průchodu v plotu
si prohlĂdl pásky a procedil nás dĂrou za plot. Dál jsme
se nedostali, takže za 500 a pakárnu jsme byli asi tak
o 2 m blĂĹľ pĂłdiu neĹľ na Dylanovi .
Ještě má někdo pocit, že v tom baráku panuje
normálnà systém?
No a pak koneÄŤnÄ› zaÄŤal koncert. PrvnĂ pĹ™išel Collins a asi pÄ›t minut hrál sĂłlo na bicĂ. SĂłlo toho typu, kdy bubenĂk nedržà rytmus a jen pĹ™edvádĂ rychlĂ˝ ruce a nohy, coĹľ mÄ› moc nebere. Pak pĹ™išel Chester Thompson a udÄ›lal vĂcemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂp. Zato potom. Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl) a rozjeli to spolu všichni 3. Je jasnĂ˝, Ĺľe kdyĹľ hrajou 3 bubenĂci dohromady, tak ten rytmus prostÄ› drĹľet musej. A tohle teda byla jĂzda. Asi 10 minut, Collins drĹľel spodek, Thompson do toho hrál takovĂ˝ protipohyby, ten perkusák nÄ›co jako melodickĂ˝ sĂłla. Nádhera, paráda, dokonalost sama. V tu chvĂli to mohlo skonÄŤit a za ty prachy by to snad i stálo.
Pak zaÄŤal normálnĂ koncert. Začátek byl dobrej, Something Happened on My Way to Heaven, pak Against All Odds. DvÄ› kytary, basa (basák vypadal jak Brumbál), klávesy, vĂ˝bornĂ˝ dechovĂ˝ kvarteto, šestiÄŤlennej sbor. SkvÄ›lej zvuk a pĹ™iměřenÄ› spektakulárnĂ scĂ©na (tu i onde bylo vidÄ›t, Ĺľe PC v mládĂ pásal kozy s jistĂ˝m Peterem Gabrielem). BohuĹľel počáteÄŤnĂ pecky vystĹ™Ădala nesmĂrnÄ› nudná One More Night a pak to bylo jak na houpaÄŤce – chvĂli jĂzda, chvĂli zĂvaÄŤka. Ke svÄ›tlejm mĂstĹŻm patĹ™ila In the Air Tonight opÄ›t s Collinsem za bubnama, Dance into the Light, Wear My Hat (znÄ›la jako nÄ›co z desky The Rhythm of the Saints od Simona) závÄ›reÄŤnĂ˝ Sussudio (hodnÄ› zrychlenĂ˝) nebo pĹ™Ădavek Take Me Home. Naopak mÄ› hodnÄ› zklamala uuttaahhaannáá Another Day in Paradise, kterou jinak docela mĹŻĹľu, nebo takovĂ˝ ty rádiovĂ˝ hitovky typu You Can't Hurry Love, totálnÄ› sterilnĂ. MĂsty byla hodnÄ› znát ta zmĂnÄ›ná inspirace Gabrielem, ovšem tam, kde z koncertu PG tryskaj emoce aĹľ pĹ™ed halu, byl Collins i se skvÄ›lou kapelou studenej. Nejlepšà pĹ™Ăklad byla taková tichá sborovka jen s akustikou, jmĂ©no si nepamatuju, ale začátek (vÄŤetnÄ› choreografie) byl ĂşplnÄ› stejnej jako u Gabrielovy Mercy Street z DVD Growing Up Live. AĹľ na to, Ĺľe tohle bylo umÄ›lohmotnĂ˝.
TakĹľe nakonec smĂšenĂ˝ pocity. UrÄŤitÄ› nelituju, Ĺľe jsem Collinse vidÄ›l, ale podruhĂ˝ bych na nÄ›j nešel. A o to vĂc doufám, Ĺľe se mi ještÄ› aspoďż˝? jednou poštÄ›stĂ zajĂt na Gabriela, neĹľ se mu souÄŤasná fantastická kapela rozprchne do svÄ›ta…
Je celkem s udivem, ze si nekdo po vice jak roce fungovani SA, nezjisti, jak to tam chodi.. Je celkem s udivem, ze si nekdo mysli, ze kdyz ma stani pod podium, ze nemusi chodit driv (pokud tedy chce byt v prvni rade).. Pokud jde o system, tak ten je v SA opravdu v tomto spatny, ale! Kdyz dosly pasky, tak prece nikoho pod podium poustet nemohli a tudiz nemohl projit nikdo navic a tudiz i kdyby ty pasky nedosly, tak budete porad stat tam, kde jste stali! Cili bejt vami, prestavam se divit nad neschopnosti lidi v SA a spise se divim nad svoji neschopnosti (nebo spise tedy naivitou)… Kdyz nekam jdu- zjistim si, jak to tam chodi a kdyz chci byt v prvni rade, tak prijdu driv.. To jsou rady nad zlato a snad pro priste vam pomohou byt blize k podiu, nez nyni… Nemluve o tom, ze co se tyce slepic, tak vy krom toho „kohouta“ na hlave, se od nich nijak nelisite..
Jsem spĂš rockovÄ› zaloĹľenej, ale tehle koncert mÄ› dostal. KdyĹľ jsem zaÄŤal ÄŤĂst, Ĺ™Ăkal jsem si, ok, nÄ›kdo nemá rád koncerty v Sazce…. (coĹľ pomÄ›rnÄ› chápu, aÄŤkoliv na PC bylo vše v nejlepšĂm pořádku – dokonce jsem si pĹ™ĂjemnÄ› pokecal s poĹ™adatelem pĹ™ed koncertem) a já si na nÄ› nemohu prozatĂm stěžovat (byl jsem tam na Plantovi, Queenech, Dylanovi a teÄŹ Philovi a pokaĹľdĂ˝ celkem pohoda), ale jak Ĺ™Ăkám – nemusĂ to tak bĂ˝t vĹľdycky.
VĂte, nemám nic proti tomu, kdyĹľ nÄ›kdo preferuje nÄ›jakĂ˝ho frontmana nÄ›jakĂ˝ oblĂbenĂ˝ kapely… Sám tĂmto syndromem trpĂm u svĂ˝ch srdeÄŤnĂch PárplĹŻ, ale proboha – snaĹľim se i pĹ™es to bĂ˝t objektivnĂ. Z Vašeho reportu vyloĹľenÄ› ÄŤišà „gabrielovitost“… Nic proti nĂ nemám, ale ve všech momentech Collinsovu show porovnávat s Gabrielem se slovy „Peter to mÄ›l stejnÄ› lepšÓ…
V ÄŤlánku je nÄ›kolik fatálnĂch bot, kterĂ© sem hodim a okomentuju: „PrvnĂ pĹ™išel Collins a asi pÄ›t minut hrál sĂłlo na bicĂ. SĂłlo toho typu, kdy bubenĂk nedržà rytmus a jen pĹ™edvádĂ rychlĂ˝ ruce a nohy, coĹľ mÄ› moc nebere. Pak pĹ™išel Chester Thompson a udÄ›lal vĂcemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂp. Zato potom. Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl) a rozjeli to spolu všichni 3. Je jasnĂ˝, Ĺľe kdyĹľ hrajou 3 bubenĂci dohromady, tak ten rytmus prostÄ› drĹľet musej.“ To jste snad myslel jako vtip, ne???? Jak mĹŻĹľete napsat, Ĺľe Collins nedrĹľel rytmus???? Jak mĹŻĹľete napsat, Ĺľe Thompson odehrál „vĂcemĂ©nÄ› totéž, jen trochu lĂp“, kdyĹľ sĂłlo kaĹľdĂ©ho z nich bylo koncipováno úúúplnÄ› jinak?????????? PrvnĂ bota.
Skvělej zvuk a přiměřeně spektakulárnà scéna (tu i onde bylo vidět, že PC v mládà pásal kozy s jistým Peterem Gabrielem). Tohle jste si mohl odpustit ne????
BohuĹľel počáteÄŤnĂ pecky vystĹ™Ădala nesmĂrnÄ› nudná One More Night Jste byl asi na jinĂ©m koncertÄ› neĹľ napĹ™Ăklad já…. ProsĂm vás, vĹľdyĹĄ tohle byl poslednĂ koncert Collinsova poslednĂho turnĂ© a do tĂ˝hle skladby dal právÄ› aĹľ neuvěřitelnÄ› silnej proĹľitek!!!!
MĂsty byla hodnÄ› znát ta zmĂnÄ›ná inspirace Gabrielem, ovšem tam, kde z koncertu PG tryskaj emoce aĹľ pĹ™ed halu, byl Collins i se skvÄ›lou kapelou studenej. COĹ˝E???? Vám pĹ™išlo bez emocĂ, kdyĹľ pĹ™ed pĹ™Ădavkama pĹ™išel a Ĺ™ekl „Koncertnà šĹ?ĹŻry bĂ˝vajĂ ĂşnavnĂ©, ale TOHLE (a ukázal na aplaudujĂcĂ vyprodanou Sazku, která takhle rozjetej koncert ještÄ› nezaĹľila!) za to stojĂ!“ Vám pĹ™išlo bez emocĂ ono zvĂ˝raznÄ›nĂ In The Air Tonight (IMHO nejlepšà jejĂ ĹľivĂ© podánĂ, jakĂ© jsem kdy slyšel!) v části „for the first time, for the LAAAST time we ever met“?????
Tohle opravdu nemá s objektivnĂm reportem spoleÄŤnĂ©ho vĹŻbec nic…. Vim, Ĺľe nÄ›kteřà fanoušci Genesis budou vĹľdycky preferovat Gabriela i jako sĂłlistu, ale prostÄ› – tohle je moc!
Michal: KdyĹľ nÄ›kde stojej 4 lidi, rozdávaj pásky a ty oÄŤividnÄ› docházej, tak snad normálnĂho ÄŤlovÄ›ka napadne dojĂt pro novou zásobu, neĹľ dojdou zcela. Pokud ne, mám ho za ponÄ›kud pomaleji myslĂcĂ osobu, chcete-li slepici. Pokud to nechápete, asi uĹľ pro Vás nemohu nic udÄ›lat
.
Petr: Ano, s objektivnĂm reportem to nemá nic spoleÄŤnĂ©ho. No a? NÄ›kde jsem sliboval nÄ›co podobnĂ©ho? Sorry, ale One More Night mÄ› nesmĂrnÄ› nudila, pĹ™ipadala mi jako nÄ›co od Karla ÄŚernocha
. PovĂdánĂ
při koncertech beru s rezervou, včetně řečà o
„poslednĂm“ turnĂ© – kolik kapel/muzikantĹŻ uĹľ
dávno skonÄŤilo a pĹ™itom hrajou vesele dál… Emoce jsou pro
mě důležitý, když přicházejà z hudby, ne ze
snahy dojemnÄ› ukecat publikum. A to ĂşvodnĂ sĂłlo –
inu, hraju na bubny už asi 20 let a ačkoli nejsem žádný eso,
vĂm, Ĺľe lze hrát efektnÄ› nebo efektivnÄ› nebo obojĂ
dohromady a že to, co PC předváděl na začátku, patřilo
do 1. kategorie – rychlá práce rukou a nohou, skvÄ›lá
technika, ale bez myšlenky a bez rytmu. Naštěstà to pak
i s Thompsonem a tĂm tĹ™etĂm perkusákem napravili ve
skvělý společný skladbě.
Nejsem vĹŻbec fanoušek Genesis, ale jedno rejpnutĂ na závÄ›r si neodpustĂm – vidÄ›l jsem Gabriela za poslednĂ turnĂ© dvakrát a máte pravdu, všechno to mÄ›l lepšÅ
Rani: Vzdyt ja nerikam ne (cituji vyse zminene: „Pokud jde o system, tak ten je v SA opravdu v tomto spatny,…“)- jen rikam, ze jste o nic neprisel (krom zdrzeni), cili upozornuji na to, co nenapadlo vas (nebo vam spise nedoslo) pri psani teto „recenze“.. Nicmene s vami musim souhlasit, ze se to s Gabrielem nemohlo srovnavat- Gabriel je spicka a ja doufam (stejne jako vy), ze ho budu moci videt jeste alespon jedinkrat.. Je to opravdu hudebni genius- bez pardonu!
Michal: To je OK! Já beru, Ĺľe Gabriel je špiÄŤka, taky si to myslim, ale prostÄ› Gabriel je Gabriel a Collins je Collins! KaĹľdej dÄ›lá nÄ›co jinĂ˝ho, Peter je spĂš k progresrocku, Collins dÄ›lá popĂk (ale prvotĹ™ĂdnĂ!) a tak je to tĹ™eba brát…. Rejpat ve stylu „tohle a tohle mÄ›l Gabriel lepšÓ atd. mi pĹ™ipadá zbyteÄŤnĂ˝ a i nefĂ©r, kdyĹľ kaĹľdĂ©mu z nich jde o nÄ›co jinĂ˝ho!
Michal: JasnÄ›
. Co se SA týče –
nejhoršà je ten šĂlenej systĂ©m cezenĂ lidĂ
k pódiu, ten bordel při páskovánà už je jen
taková třešnička (dost kyselá) na dortu.
Petr: Jo, OK, tohle beru, ale kdyĹľ to srovnánĂ se opravdu tolikrát nabĂzelo… ty spoleÄŤnĂ˝ koĹ™eny jsou znát a specielnÄ› Collins se k nim, co jsem kde ÄŤetl, docela hlásĂ.
Hezkej novej rok všem
Já se omlouvám, ale prostÄ› to Ĺ™Ăct musĂm
Autor tĂ©to „recenze“ je absolutnÄ› mimo (kdyĹľ
to řeknu velmi, ale velmi jemně). Připadá mi to, jako by
kopáč ve vesnici Dolnà Lhota mluvil o kontrapunktu a harmonii
v dĂle Johanna Sebastiana Bacha.
Jako kdyĹľ nÄ›kdo popĂše jednoho z nejlepšĂch perkusistĹŻ na svÄ›tÄ› slovy „Na pĂłdium pĹ™išel ještÄ› jeden perkusák (2 bonga, 2 nádhernĂ˝ conga, nÄ›jakej virbl)“, tak to, chlapÄŤe, vĂš o hudbÄ› totálnĂ kulovĂ˝, ale hlavnÄ›, Ĺľe budeš pouÄŤovat Collinse, jak drĹľet rytmus :D :D :D :D to mÄ› fakt rozesmálo… Jako skuteÄŤnÄ›, mÄ›ls pravdu, Ĺľe jsi nesliboval objektivnĂ report, protoĹľe to s nĂm mÄ›lo spoleÄŤnĂ©ho asi jako ÄŤabajka s racionálnĂ výživou.
Angel: Co si takhle ten text pořádnÄ› pĹ™eÄŤĂst? Kde, prosĂmtÄ›, nÄ›koho pouÄŤuju, jak se držà rytmus? ProstÄ› pĂšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂk) v jednom konkrĂ©tnĂm sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂsto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy. A za tĂm si stojĂm a těžko s tĂm nÄ›co udÄ›láš. BubenĂci to ostatnÄ› dÄ›laj ÄŤasto, namátkou tĹ™eba puprplovskej Paice (The Mule), zeppelinĂ Bonham (Moby Dick) apod. Spousta odbornĂkĹŻ to šmahem oznaÄŤĂ za onanii – zkus si na tohle tĂ©ma pĹ™eÄŤĂst tĹ™eba nÄ›co od VlÄŤka nebo Klusáka, namátkou. Pokud chceš vÄ›dÄ›t, co vĂm o hudbÄ›, pĹ™ijÄŹ tĹ™eba nÄ›kdy na náš koncert, pokecáme, moĹľná budeš pĹ™ekvapenej
. Jak
se jmenuje ten perkusák fakt nevĂm, rád se nechám informovat
(jasnÄ›, mĹŻĹľu se podĂvat po netu, tĹ™eba to udÄ›lám),
jinak souhlasĂm, Ĺľe byl vĂ˝bornej. A znova opakuju,
žádnĂ˝ „objektivnĂ informace“ tu nikdo nenajde
– to by tu byl seznam skladeb, ÄŤlenovĂ© kapely, návštÄ›vnost
a šmytec. Všechno ostatnà je subjektivnà dojem.
A ÄŤabajku mám rozhodnÄ› radši neĹľ racionálnĂ
výživu
. Přeju hezkej novej rok
a mĂďż˝? chuti urážet.
Rani: jako já nevĂm, Ty asi Ĺľiješ uplnÄ› na jinĂ© planetÄ›. NejdĹ™Ăv Ĺ™ekneš, Ĺľe Collins nedrĹľel rytmus, coĹľ samozĹ™ejmÄ› tak nenĂ, Phil Collins drĹľel rytmus velmi dobĹ™e, jenom si s tĂm rytmem hrál, mÄ›nil takty, byly tam snad všechny rytmickĂ© ozbody, kvintoly, velkĂ˝ a malĂ˝ trioly, sextoly, dĹŻrazy na jinou neĹľ těžkou dobu, lichĂ˝ takty, jejich kombinace, zmÄ›ny metra, tempa, všechno tam bylo. TakĹľe je mi lĂto, ale je to pouze tak, Ĺľe Ty tyhle vÄ›ci neslyšĂš
Nehledě na to, že kdyby Phil Collins nepředváděl
rychlé ruce a nohy, tak bys zase napsal, že nic nepředvedl apod.
Nejhoršà totiž je zavděčit se blbci, kterej tam jde už
s tĂm, Ĺľe Collinse nemá rád, a kdyby se tam tĹ™eba
postavil na hlavu, taxe Ti nezavděčĂ.
A přÚtÄ› neĹľ nÄ›koho zaÄŤneš obviĹ?ovat
s uráženĂ, taxe zamysli nad sebou, protoĹľe moje
urážlivá reakce je pouze důsledkém Tvé urážlivé
„reportáže“. A jinak pĹ™eju v novĂ˝m roce
hodnÄ› štÄ›stĂ a mimo to vĂce hudebnĂho
vzdělánà a přehledu :)
PS: ten perkusista se jmenuje Louis Conte. Zkus si o nÄ›m nÄ›co nÄ›kde pĹ™eÄŤĂst.
a druhĂ© a poslednĂ PS: cituji: „Spousta odbornĂkĹŻ to šmahem oznaÄŤĂ za onanii – zkus si na tohle tĂ©ma pĹ™eÄŤĂst tĹ™eba nÄ›co od VlÄŤka“ – Tak teÄŹ nevĂm, jestli máš na mysli nÄ›jakĂ˝ho toho odbornĂka, nebo VlÄŤka…
Rani: Ehm ehm…. Tady si nÄ›kdo hodnÄ› ostĹ™e nabÄ›hl…. „ProstÄ› pĂšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂk) v jednom konkrĂ©tnĂm sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂsto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy. A za tĂm si stojĂm a těžko s tĂm nÄ›co udÄ›láš. BubenĂci to ostatnÄ› dÄ›laj ÄŤasto, namátkou tĹ™eba puprplovskej Paice (The Mule), zeppelinĂ Bonham (Moby Dick) apod.“ PromiĹ?te, ale…. drĹľenĂ rytmu je pro bubenĂka snad samozĹ™ejmĂ© (teda, jedinou opravdu slovutnou vĂ˝jimkou, která neumĂ drĹľet rytmus je Bill Ward), ne? Nechápu tudĂĹľ, o co vám vĹŻbec jde… Zrovna ty pĹ™Ăklady, kterĂ© jste uvedl vy (Moby Dick a ještÄ› vĂce The Mule) jsou vyloĹľenÄ› POSTAVENÉ na tom, co právÄ› v Praze pĹ™edvedl Collins!!! ĂšPLNÄš pĹ™esnÄ› na tom samĂ©m! Abych vám to vysvÄ›tlil ještÄ› lĂp – jak v Mule, tak v tom sĂłle co pĹ™edvedl Collins v Praze to o rytmu bylo, ale OKRAJOVÄš…. A proÄŤ? ProtoĹľe pro Collinse i pro Paiceyho (tĂm spĂš pro Bonza ÄŤi Powella) je SAMOZĹ?EJMÉ umÄ›t pracovat s drĹľenĂm a zmÄ›nami rytmu a pĹ™ipadá jim „zpáteÄŤnickĂ©“ to pĹ™edvádÄ›t jako hlavnĂ náplĹ? sĂłla. To, Ĺľe jste to vy (jako vedlejšà náplĹ? sĂłla – tzn. v onĂ© části, kdy hrál Collins JENOM s Chesterem) nepostĹ™ehl ovšem nenĂ Phillova chyba…. Mimochodem – veškerĂ© ty bubenickĂ© duety Phila a Chestera byly o rytmickĂ˝ch vyhrávkách… PromiĹ?te.
Angel, Petr: UzavĹ™el bych to – nÄ›kdo má prostÄ› rád bubenickou exhibici (Paice, Bonham, to prvnĂ Collinsovo sĂłlo – já tomu neĹ™Ăkám onanie, mnozĂ jinĂ ano), já zase radši, kdyĹľ bubenĂk hraje účelnÄ› a do kapely. A klidnÄ› pĹ™i tom mĹŻĹľe pĹ™edvádÄ›t techniku – pokud vám nÄ›co Ĺ™Ăká tĹ™eba jmĂ©no Manu KatchĂ©, vĂte, o ÄŤem mluvĂm. Všechny ty rytmickĂ˝ fĂgle, o kterejch angeli pĂšeš, slyšĂm, jen mÄ› prostÄ› tolik neberou, povaĹľuju je za samoúčelnĂ˝, to je všechno. Pokud jsem pro tebe „blbec, kterej tam jde uĹľ s tĂm, Ĺľe Collinse nemá rád,“ tak jen potvrzuješ, Ĺľe jsi tu „reportáž“ neÄŤet, jinak by ti těžko ušlo, Ĺľe jsem vĂc chválil, neĹľ hanÄ›l. Za Conta dĂky, nÄ›co si o nÄ›m najdu. A co se VlÄŤka týče – nevĂm, kolik je ti let a kolik ti bylo, kdyĹľ VlÄŤek (tehdy se mu Ĺ™Ăkalo Zub) v 70. a 80. letech psal o hnutĂ Rock in Opposition, o novĂ˝ vlnÄ› atd., moĹľná jsi to neÄŤetl, ale ujišťuju tÄ›, Ĺľe u nás moc lepšĂch odbornĂkĹŻ nenĂ. Ĺ˝e se teÄŹ vÄ›nuje shitu na rádiu Hey apod., to je jinej pĹ™ĂbÄ›h – souhlasĂm, Ĺľe docela smutnej.
Tehle poslednĂ názor snad ani nepotĹ™ebuje komentář. Ona část: „já zase radši, kdyĹľ bubenĂk hraje účelnÄ› a do kapely“ myslĂm bohatÄ› staÄŤĂ…. MnÄ› se tĂ©měř zdá, jako byste si neuvÄ›domil to, Ĺľe Collins sám sebe povaĹľuje hlavnÄ› za bubenĂka a rovněž nepochopil účel onÄ›ch 2 sĂłl, kterĂ© v playlistu byly – mÄ›ly bÄ›hem pomÄ›rnÄ› krátkĂ© doby ukázat, Ĺľe Collins je opravdu pĹ™edevšĂm bubenĂk a to nedokážete jen tĂm, Ĺľe budete pĹ™edvádÄ›t POUZE rytmickĂ© vyhrávky (kterĂ˝ch bylo rovněž dost!).
Ĺ?eknu vám jinĂ˝ pĹ™Ăklad, tĹ™eba vám to jmĂ©no nÄ›co Ĺ™ekne. Ronnie Tutt…. Byl povaĹľován za nejlepšĂho nájemnĂ©ho bubenĂka na svÄ›tÄ› (v 70. a 80. letech)… Bubnoval v doprovodnĂ© kapele nejslavnÄ›jšà hudebnĂ osobnosti 2. pol. 20. stoletĂ (v dobÄ› 69 – 77), zĂskal si ohromujĂcĂ povÄ›st dĂky pĹ™esnĂ©, účelnĂ© hĹ™e a i bÄ›hem relativnÄ› krátkĂ˝ch koncertĹŻ tĂ© nejvÄ›tšà megastar (zhruba hodinu a ÄŤtvrt trvajĂcĂch!) pĹ™esto dostával prostor k tomu, pĹ™edvĂ©st i NÄšCO vĂc…. Nejen onu „klasickou kapelnĂ hru“…. A to samĂ© bylo nynĂ na Collinsovi – co nejlĂ©pe vyuĹľĂt onen ÄŤas, kterej v setu pro bubenická extempore mÄ›l a to se mu povedlo vĂ˝teÄŤnÄ›.
Petr: KdyĹľ mÄ› pořád pĹ™ijde, Ĺľe berete muziku jako sport – kdo výš, rychleji apod. JasnÄ›, k hardrocku 70. let to patĹ™ilo, ty nekoneÄŤnĂ˝ sĂłla – kytarovĂ˝, bubnovĂ˝, klávesovĂ˝, jakĂ˝koli. JenĹľe mÄ› to nebavĂ, nepovaĹľuju to za dĹŻkaz umÄ›nĂ, za (vašimi slovy) NÄšCO vĂc. Lze to pochopit?
No, jako sport to neberu. OstatnÄ›, to Ĺľe je mĂ˝m srdeÄŤnĂm kytaristou Eric Clapton hovořà za vše. :)))
Tady jde trošku o nÄ›co jinĂ©ho. Vy jste napsal, Ĺľe v sĂłle nebyly rytmickĂ© vyhrávky, coĹľ vám tu uĹľ nÄ›kdo vyvrátil a vy jste pĹ™itakal se slovy „mÄ› tohle ale nebere“. :) Já vám pouze chci Ĺ™Ăct, Ĺľe od doby kdy za bicĂ usedl Ginger Baker a dal dohromady s Ericem a Jackem Cream, tak od tĂ© doby se bicĂ posunuli v celĂ©m hudebnĂm spektru na ĂşroveĹ? kytary, zpÄ›vu atd…. UĹľ nejsou pouze doprovodnĂ˝m nástrojem, jako v padesátĂ˝ch letech. A o tom to celĂ© je. ;)
TeÄŹ uĹľ se ale opravdu zbyteÄŤnÄ› hádáme o slovĂÄŤka. Nenapsal jsem, Ĺľe by v tom sĂłle nebyly rytmickĂ© vyhrávky, ale Ĺľe v nÄ›m PC nedrĹľel rytmus, resp. mÄ›nil ho podle toho, jak se mu to zrovna pĹ™i exhibici hodilo – pĹ™esnÄ› jako to dÄ›lal ten Bonzo, Paice a dalšĂ. A to mÄ› prostÄ› nebere. A máte naprostou pravdu, od 50. let se bicĂ hodnÄ› posunuly. A stejnÄ› tak se posunuly i od hardrockovĂ˝ho pojetĂ vzoru 1975, dĂkybohu. MÄ› prostÄ› vĂc neĹľ Paice nebo Powell bavĂ ten Manu KatchĂ©, Omar HakĂm, Ged Lynch, Jack Irons… nebo tĹ™eba ten Louis Conte, byl fakt vĂ˝bornej. Neexhibujou, zato šlapou jak hodinky…
Hmmm…. Chcete tĂm Ĺ™Ăct, Ĺľe Paice, Bonzo, Collins, Powell atd. nešlapou jak hodinky? ;) ;) ;)
Jistě šlapou, když hrajou do kapely. Jejich exhibice mě ale nuděj.
TeÄŹ budu hodnÄ› hnusnej, kdyĹľ Ĺ™eknu – to je ale váš problĂ©m, ne jejich…. :)
Proč hnusnej? Vždyť jo, a stejně tak je moje právo napsat, že mě taková exhibice nebere a dávám přednost něčemu jinýmu. Nějak nechápu, proč mě kvůli tomu musà někdo označovat za blbce (ne vy, jasně).
Rani: tak to se na mÄ› nezlob, ale proÄŤ tam proboha chodĂš, kdyĹľ TÄ› to nudĂ? :D :D Jenom abys pak mohl napsat na internet, Ĺľe seš velkej kluk, protoĹľe Tebe tohle nevzrušuje? :D Super, takĹľe já pĹŻjdu tĹ™eba na balet a pak o tom na netu napĂšu, jak to bylo nudnĂ˝. A budu velkej king. Skoro jako Ty
Druhá vÄ›c: chceš, aby bubenĂk hrál účelnÄ› do kapely. Zdálo se Ti, Ĺľe kdyĹľ hraje Collins s kapelou, Ĺľe nehraje do nĂ? A i kdyby stokrát ne, ON je tou hlavnĂ postavou. A kdyĹľ hraje solo, tak jak má proboha hrát do kapely? :D :D :D To uĹľ bys na nÄ›j moc pĹ™Ăsnej, nemyslĂš? ;)
Za tĹ™etĂ: povaĹľuješ rytmickĂ© ozdoby a jinĂ© záleĹľitosti za účelovĂ©… Sakra ale o tom pĹ™ece bubenickĂ˝ sĂłlo JE! A znovu opakuju, jestli TÄ› to nebavĂ, tak na to nechoÄŹ…
Angel: Tak znova. VÄ›tšà část koncertu mÄ› bavila, ta menšà nudila. Docela poctivÄ› jsem vyjmenoval pĂsniÄŤky z obou kategoriĂ. Do tĂ˝ druhĂ˝ patĹ™ilo pár pĂsniÄŤek a to Collinsovo sĂłlo, bez kterĂ˝ho by se mi koncert lĂbil vĂc. OpÄ›t mám pocit, Ĺľe jsi z tĂ˝ mĂ˝ reportáže ÄŤetl asi tak pÄ›t vÄ›t. ZaÄŤĂná mÄ› to pomalu unavovat. To je snad normálnĂ, Ĺľe se ÄŤlovÄ›ku nÄ›co lĂbĂ a nÄ›co ne. Tebe bavÄ›j dvouhodinovĂ˝ koncerty buÄŹ stoprocentnÄ› nebo vĹŻbec?
Já se nebránĂm tomu, kdyĹľ nÄ›kdo napĂše svĹŻj názor, Ĺľe ho to nebere… Ok, napsal jste to, fajn. Ale prosĂm vás, nemusĂte tu pĹ™edvádÄ›t taneÄŤky kolem toho sĂłla ve stylu „vadilo mi, Ĺľe tam nebyly vyhrávky v rytmech“, angel vám to vyvrátĂ, vy to pĹ™iznáte (!!!) a pak se pokoušĂte udÄ›lat si novĂ© alibi prohlášenĂm „bylo to moc onanistickĂ©“ jenom aby „obhájil“ prohlášenĂ.
Ono to, Ĺľe jste napsal: „PrvnĂ pĹ™išel Collins, 5 minut hrál sĂłlo na bicĂ. Pak pĹ™išel Chester a zahrál vlastnÄ› to samĂ© co Phil, ale lĂp“…. To je fakt akorát kritika za kaĹľdou cenu…
Mohl byste mi prosĂm vysvÄ›tlit co myslĂte tĂm „hranĂm do kapely“???? 99,999% kapel se pĹ™ece rytmicky Ĺ™ĂdĂ podle bubenĂka (znám dvÄ› vĂ˝jimky – Black Sabbath a Rolling Stones)! Co jste tĂm myslel???? Hrát pro kapelu? Co to je hrát pro kapelu??????
Napsal jsem o tom sĂłle dvÄ› vÄ›ty. Od tĂ˝ doby neustále, jak ohraná deska, opakuju totéž – byla to samoúčelná exhibice, ve kterĂ˝ jsou technickĂ˝ finesy dĹŻleĹľitÄ›jšà neĹľ rytmus, a to já nemusĂm. Angel mi nic nevyvrátil a já nic nepĹ™iznal, nevĂm o ÄŤem mluvĂte. Pokud si moje slova otoÄŤĂte naruby a podsouváte mi vÄ›ty, kterĂ˝ jsem nikdy nevypustil z klávesnice, nenĂ to mĹŻj problĂ©m. ŽádnĂ˝ taneÄŤky nepĹ™edvádĂm a pĹ™estává mÄ› bavit neustále odepisovat lidem, kterĂ˝ zjevnÄ› nejsou schopnĂ˝ pĹ™ekousnout jinej názor, neĹľ maj sami.
Hrát do kapely znamená neexhibovat. Doporučuju poslech třeba Police nebo Talking Heads nebo Värtinää, namátkou. A že to jsou muzikanti.
Jsem rád za tento názor. DĂky nÄ›mu uĹľ skuteÄŤnÄ› ani v nejmenšĂm necĂtĂm potĹ™ebu omlouvat se nÄ›komu, Ĺľe jsem ho nazval blbcem… SpĂš naopak.
No jistě, člověk s odlišným názorem je přece blbec, co jinýho. Hele, nechme toho. Založ si svůj blog a piš si tam co chceš, já v tom budu pokračovat tady.
Rani: A já vám opÄ›t Ĺ™Ăkám, Ĺľe bicĂ jiĹľ cca 40 let nejsou doprovodnĂ˝m nástrojem…..
Váš postoj k bubenickĂ˝m sĂłlum (nenĂ to nic osobnĂho!) je velmi „zpáteÄŤnickĂ˝“… JistÄ› – nemá na nich bĂ˝t stavÄ›n koncert, ale prostÄ› – mohl byste to za chvĂli vyhnat do absurdna: „kytara má hrát s kapelou“, „baskytarista má hrát s kapelou“, „klávesista má hrát s kapelou“ atd…. Sám jistÄ› vidĂte, Ĺľe tehle pĹ™Ăstup je ponÄ›kud „nesmyslnĂ˝“….
Mohl bych… Nazvu ho tĹ™eba „kterak kopáč pĂše objektivnĂ reportáže“
Petr: ZpáteÄŤnickĂ˝? No nevĂm… bubenickĂ˝ sĂłla jsou typickĂ˝ pro 70. lĂ©ta, zhruba od novĂ˝ vlny dál se s nima imho ÄŤlovÄ›k moc nesetká…
Angel:… a jeden hulvát neschopnej unĂ˝st jinej názor se mu do nich montuje…

Ano, ano, ale to, Ĺľe nová vlna v ÄŤele s punkem je povaĹľována za nejvÄ›tšà úpadek v instrumentálnĂch kvalitách muzikantĹŻ….. to jste jaksi „zapomnÄ›l“ napsat. :)))) Mluvim samozĹ™ejmÄ› o takovĂ©m tom „stĹ™ednĂm proudu“ a tÄ›m nejmĂłdnÄ›jšĂm stylĹŻm, jinak u takovĂ˝ch Dream Theatre jistÄ› nenĂ problĂ©m na koncertÄ› vidÄ›t Portnoye sĂłlovat…..
Tady nejde o to, že máte jiný názor, tady jde o to, jak ho prezentujete! :))))
Ăšpadek? Talking Heads? Police? To snad ne…
A později, řekněme po r. 1990? Dream Theater moc neznám,
sorry, ale u takovĂ˝ Nirvany nebo RHCP nebo Pearl Jam nebo RATM se na
bicĂ taky nikdy moc neexhibovalo…
:D :D :D :D Tak to je moc :D :D :D Tady se člověk pobavà :D
DobrĂ˝ vtip…. Zkuste se nechat zamÄ›stnat tĹ™eba jako pouliÄŤnĂ baviÄŤ. TeÄŹ pĹ™Ăsahám, pobavil jste mÄ› vĂc, neĹľ celĂ© trapnĂ© Silvestry na všech našich televiznĂch stanicĂch dohromady….. :))))
A mohl bych vÄ›dÄ›t ÄŤĂm?
Zkuste na to pĹ™ijĂt sám…. :) NapovĂm – souvisĂ to s Nirvanou a Red Hot Chilli Peppers. :)))
Jenom k tomu rozporu: Vaše citace 1: „ProstÄ› pĂšu, Ĺľe Collins (jinak samosebou fantastickej bubenĂk) v jednom konkrĂ©tnĂm sĂłle pĹ™edvádÄ›l mĂsto práce s rytmy jen rychlĂ˝ ruce a nohy.“
Angel: Phil Collins drĹľel rytmus velmi dobĹ™e, jenom si s tĂm rytmem hrál, mÄ›nil takty, byly tam snad všechny rytmickĂ© ozbody, kvintoly, velkĂ˝ a malĂ˝ trioly, sextoly, dĹŻrazy na jinou neĹľ těžkou dobu, lichĂ˝ takty, jejich kombinace, zmÄ›ny metra, tempa, všechno tam bylo.
Vaše citace 2: „Všechny ty rytmickĂ˝ fĂgle, o kterejch angeli pĂšeš, slyšĂm, jen mÄ› prostÄ› tolik neberou, povaĹľuju je za samoúčelnĂ˝, to je všechno.“
Tak se rozmyslete – byly tam rytmickĂ˝ fĂgle, nebo nebyly????? :)))
JeĹľišmarjá, znova. Hrát trioly a sextoly pokaĹľdĂ˝ jinak nerovná se drĹľet rytmus. Collins pĹ™edvádÄ›l technickĂ˝ triky, ale rytmus pĹ™itom nedrĹľel. Hrál jste nÄ›kdy na bicĂ? Ĺ™Ăct to, co teÄŹ vy, profesoru Kieslichovi blahĂ˝ pamÄ›ti z lidušky na Peteráku, tak ÄŤlovÄ›ka Ĺľene aĹľ k VltavÄ›.
ad Nirvana + RHCP: on Grohl nebo Smith nebo Irons nÄ›kdy hráli sĂłla, myšleno sĂłla toho BonhamovskĂ˝ho typu? NevĂm o tom, pokud ano, klidnÄ› mÄ› poinformujte…
Jinak mĹŻĹľem klidnÄ› pokraÄŤovat v debatÄ› dál, ale bojĂm se, Ĺľe kolem toho sĂłla uĹľ bylo fakt Ĺ™eÄŤeno vše. MnÄ› se nelĂbilo, vám jo, nechme to tak. V pĹŻvodnĂm textu o tom byly 2 vÄ›ty, takovejhle rozbor si nezaslouĹľej
.
Rani: vase nazory jsou mi ukradene, protoze kazdy clovek ma v podstate nejaky nazor a pokud se tedy bavime o pocitech, neda se dle zadneho klice soudit opak kterehosi citeni- jen vam doporucim jit na koncert Britney Spears, protoze tam se zarucene zadnych onanii nedockate- mozna si sam zaonanujete na jejim xichtikem.. Preci jen- je to spicka „nove vlny“.. Vite co- rekl bych to asi tak: „kdo umi- umi, kdo neumi- sedi a cumi“ :o)) PS: Byl jste na Kornech? Vite jakou hudbu hraji a jak dlouho ji hraji? :)
Michal: MnÄ› ty vaše taky… já ale za jeho názory nikomu nenadávám do blbcĹŻ
Britney S. neposlouchám,
Korny taky moc ne.
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL! :) Tak teÄŹ jste napsal to, v co jsem ani nedoufal.
No dobĹ™e, pokud si myslĂte, Ĺľe vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ je tupĂ© drĹľenĂ rytmu, no – akorát jsem si udÄ›lal obrázek. Vám asi nejlĂ©pe vyhovuje tuc tuc tuc techno style, Ĺľe?????? :) Tam je drĹľenĂ rytmu opravdu „mistrovskĂ©“, ale asi vám teÄŹ Ĺ™eknu šokujĂcĂ informaci – bubenĂci obvykle v tomto stylu nevystupujĂ, ponÄ›vadĹľ tuc tuc rytmus umĂ drĹľet ĂşplnÄ› kaĹľdej….. :D :D :D :D A dalšà šokujĂcĂ informace – Collins technostyle nehraje, proto v jeho skladbách a jeho sĂłle byly ony „vám nic neĹ™ĂkajĂcĂ“ rytmickĂ© zmÄ›ny… :D :D :D :D
K tÄ›m RHCP a NirvanÄ› – nepochopil jste to, nešlo tu o to, Ĺľe nehrajĂ bubenická sĂłla (coĹľ je fakt), ale o to PROÄŚ je nehrajĂ…... :D :D :D (jenom takovĂ© rekomande – poslechnÄ›te si nÄ›kdy Soulfully Live in City Of Angels od Hughese, kde hraje právÄ› Chad Smith – jistÄ› nepĹ™eslechnete do ušà bijĂcĂ hrubky, kterĂ© tam Chad nasázel, kdyĹľ si vylámal zuby na PaiceyhovĂ˝ch „traktorovĂ˝ch breacĂch“….) UĹľ chápete, co myslĂm? :)))
Ne, vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ pro mÄ› opravdu nenĂ tupĂ© drĹľenĂ rytmu. NevĂm, kde jste to vyÄŤetl. Dokonce jsem uĹľ i psal, co pro mÄ› vrcholem bubenickĂ©ho umÄ›nĂ je – tĹ™eba to, jak hraje Manu KatchĂ© nebo Stewart Copeland. Nebo Ged Lynch nebo Omar HakĂm. JinĂ˝mi slovy nikoli tupĂ©, ale sakra promakanĂ© drĹľenĂ rytmu bez exhibicĂ.
VĂte, dost špatnÄ› se diskutuje s nÄ›kĂ˝m, kdo mi podsouvá naprostĂ© nesmysly, jako tĹ™eba to s tĂm „tupĂ˝m drĹľenĂm rytmu“. Opakuji – klidnÄ› mĹŻĹľem v debatÄ› pokraÄŤovat, ale to znamená mj. ÄŤĂst, co ten druhej pĂše a tĹ™eba o tom i trochu pĹ™emýšlet. Pokud to nezvládnete, bude asi lepšà vÄ›novat se něčemu uĹľiteÄŤnÄ›jšĂmu.
Ok. Tak dobĹ™e – sloĹľitĂ© drĹľenĂ rytmu – poslechnÄ›te si legendárnĂ párplovinu Rat Bat Blue – tohle myslĂte? Pak ok, ale pak jste nepochopil jinou vÄ›c – účel tohohle sĂłla. :)
O drĹľenĂ rytmu bylo „druhĂ©“ sĂłlo (to, pĹ™ed závÄ›reÄŤnou Take Me Home), ono sĂłlo na začátku bylo spĂš takovou „drum clinic“, Ĺľe jste jĂ „nepochopil“ je ale opÄ›t váš problĂ©m…. :) Ono bubenickĂ© sĂłlo v rámci skladby (aĹĄ uĹľ je to The Mule, ÄŤi Speed King u Deep Purple, nebo Moby Dick u Led Zeppelin) je koncipováno ve stylu „pĹ™edvĂ©st rychlĂ© ruce, rychlĂ© nohy a ZĂ?ROVEŇ drĹľet rytmus skladby“, jenĹľe tady nebylo „jakĂ˝“ rytmus drĹľet. :)))
VĂcemĂ©nÄ› souhlasĂm. Take Me Home jsem chválil. Od Paice mám asi nejradši klasiku Fireball. Jen proti jednomu se ohradĂm: „nebĂ˝t nadšen“ neznamená „nepochopit“.
Mne se teda koncert hodnÄ› lĂbil…akorát to publikum bylo takovĂ© nudnĂ©…..Philda se snaĹľil